Minden mozgásforma legfontosabb alkotóeleme a POZÍCIÓ.

Ha rossz pozícióban végzünk el egy gyakorlatot – legyen az bármilyen mozgásforma – sokszor károsabb lehet mint hasznos.

Inkább kevesebbszer, de FÓKUSZÁLTAN végezzük a gyakorlatokat,

mint többször, vergődő fóka módjára, eredménytelenül és haszontalanul.

 

5 ALAPTIPP

  1. Aktiváld a középpontodat, azaz a Core izmokat

(erről szól az ismerős figyelmeztetés: “húzd fel a cipzárt” vagy “gombold be a köldöködön az inget”.

A törzs izmai testünk középpontjában helyezkednek el, kulcsfontosságúak nagyon sok szempontból.
Torna alatt tartsd őket folyamatosan feszesen (ne görcsösen!).
Így csökken bármilyen sérülés, húzódás lehetősége, javul a tartásod, látványosan formálódnak a hozzá kapcsolódó kritikus testtájak (has, fenék, mell).

2. Lélegezz!!
Tölts ki a tested levegővel, lélegezz mélyeket (a megerőltető/kitartott gyakorlatok alatt különösen figyelj rá – a jól cirkuláló levegőt lényegében fogyasztó faktronak is tekinthetjük!)

3. Ne szegd hátra vagy előre a fejed/állad
a nyakad a hátad vonalát kövesse.

 4. “Ízület az ízület alatt
Csipő a vállak alatt, térd ne kerüljön a lábfej elé guggolásnál sem

 5. Karod, végtagjaid ne kerüljenek ki a test vonalából,
a szemed sarkából mindig lásd a kezed/lábad- a túlnyújtás nem hasznos, kivéve ha ez a cél (pl. egyes jóga gyakorlatoknál)